先ほど書き忘れたのですが、ケーキ屋さんからの帰り道、雪ではなかったのですが霰(途中みぞれに変わってみたいでしたが)が降りました。ほんの数分のことでしたが、結構しっかり降りました。それまで太陽が出て良いお天気だったのですが風が強くて寒かったです。

I forgot to write in the last post but on our way back home from La Patisserie, but we had small hails, which turned into sleet.  It was only for a few minutes but was quite heavy at one point.  Until then it was quite nice and sunny but also very windy and cold.

冷凍庫にあれこれ余って冷凍したものが溜まってきたので、今日は冷凍庫から2週間ほど前に作ったビーフのグーラッシュ(ビーフシチュー)を夕食にしました。付け合わせはポテトとステム・ブロッコリー。美味しくいただきました。

We have quite a lot of "meals" that we froze in the freezer so we chose one of them for tonight's dinner - Beef Goulash we cooked a couple of weeks ago. We had it with potatoes and stem broccolies, very enjoyable.